نرم افزار Flash CS5
بسته آموزش مجازی نرم افزار Flash CS5
با اينكه فلش معمولاً در طراحي و ساخت صفحات وب و Banner هاي تبليغاتي كاربرد دارد، اما امروزه از اين برنامه در ساخت تصاوير متحرك ساده و نرم افزار هاي چندرسانه اي ساده نيز در سطح وسيعي استفاده مي شود. بطور كلي مي توان گفت Flash يك نوع آچار فرانسه در كامپيوتر به حساب مي آيد.
- شروع کار با Flash cs5
- آشنايي با محيط Flash cs5
- آشنايي با جعبه ابزار و ابزارهاي پانل Tool Box
- آشنايي با پانل هاي Flash cs5
- تغيير خصوصيات نمايش در فلش
- آشنايي با پانل Preferences
- رسم تصاوير در Flash cs5
- آشنايي با خصوصيات ابزار Line
- کار با ابزار Pencil
- کار با ابزار Pen
- کار با ابزار Oval
- آشنايي با ابزار Brush
- کار با ابزار Eraser
- آشنايي با پانل هاي Color Mixer و Color Swatches
- کار با ابزار Paint Bucket
- آشنايي با ابزار Eyedropper
- کار با ابزار Ink Bottle
- آشنايي با ابزار Arrow
- روش انتخاب اشکال
- حذف اشکال در فلش
- برگرداندن عمليات انجام شده (Undo)
- بريدن اشکال (Cut) در فلش
- روش انتقال اشکال در فلش
- گروه بندي اشکال در فلش
- جابجا کردن و قفل گروهها
- آشنايي با خطوط راهنما (Ruler)
- آشنايي با خطوط شبکه (Grid)
- آشنايي با پنجره Document Properties
- شروع کار با لايه ها
- ايجاد يک لايه جديد
- نمايش و قفل کردن لايه ها
- نامريي کردن لايه ها
- انواع لايه ها
- آشنايي با لايه هاي راهنما (Motion Guide)
- آشنايي با لايه هاي ماسک (Mask)
- برداشتن قفل از لايه ها
- روش استفاده از متون در فلش
- آشنايي با خصوصيات ابزار متن
- تغيير اندازه جعبه متن در فلش
- تغيير رنگ متن در فلش
- چرخاندن متن در فلش
- تبديل متن افقي به عمودي
- استفاده از فونتهاي سيستم
- نگهداري فونت در کتابخانه Flash cs5
- جدا کردن حروف يک کلمه
- استفاده از نمادها
- روش ايجاد نمادها در فلش
- تبديل يک شکل به يک نماد گرافيکي
- افزودن نماد به صحنه
- ويرايش نماد در فلش
- آشنايي با گزينه Tint
- تغيير رنگ نماد با Tint Amount
- تشخيص تعداد دفعات استفاده از نمادها
- مديريت کتابخانه نمادها
- استفاده از کليدها و رويدادها
- استفاده از کليدهاي موجود در کتابخانه Flash
- مشاهده خصوصيات يک کليد آماده
- ايجاد کليد بدون استفاده از کليدهاي آماده
- تعيين عملکرد براي يک کليد
- آشنايي با پانل Behaviors
- تغيير رويداد يک کليد
- استفاده از برچسب (Lable) براي دستيابي به فريم ها
- مباني متحرک سازي
- انواع فريمها در فلش
- ايجاد و تبديل يک فريم به فريم اصلي خالي
- تجزيه يک لايه با اشکال مختلف به لايه هاي مجزا
- ايجاد متحرک سازي در فلش
- تغيير Frame Rate
- آشنايي با Motion Tween
- روش استفاده از راهنماي حرکت Motion Guide
- ايجاد يک نماد متحرک
- استفاده از کليپ هاي فيلم (Movie Clip)
- کار با ابزار Deco در فلش
- کار با ابزار Bone در فلش
- کار با اصوات در Flash cs5
- وارد کردن اصوات خارجي به داخل Flash cs5
- اضافه کردن صوت به يکي از حالات کليد
- اضافه کردن صوت به نمايش
- حلقه تکرار براي اصوات در فلش
- استفاده از فيلم در پروژه هاي Flash
- چگونگي ايجاد فايل هاي اجرايي Flash cs5
- Export نمودن، ايجاد و اجراي ي فايل swf
- آشنايي با Flash Player
- Publish نمودن پروژه ها در Flash cs5
- مشاهده پيش نمايش از فايل swf
- ارتباط با فايل هاي HTML در swf
- دسترسي به يک صفحه وب با استفاده از دستور Go to web page
– آشنايي با محيط فلش سی اس 5
– روش كار با ابزارهاي طراحي و ترسيم هاي پيچيده
– تغيير خواص فيلم
– روش استفاده از پانل ها
– نحوه ايجاد, ويرايش و استفاده از لايه ها
– كار با لايه هاي Mask – Guide
– ايجاد ويرايش متون
– روش ساخت و درج نمادها ( Symbols)
– استفاده از كتابخانه هاي Flash
– آشنايي باكليدها و رخدادها
– عمليات قابل انجام در خط زمان (Timeline)
– تكنيكهاي برنامه نويسي در FLASH
– ايجاد تصاوير متحرك (Animation)
– كار با اصوات در فلش
– ساخت صفحات وب
– كار با Component
– كاربرد رويدادها, دستورات و توابع
– و مطالب آموزشی بیشتری در آموزش فلاش …