ایین نامه تحریر دفاتر جدید

سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه ای آئین نامه جدید نحوه تحریر دفاتر قانونی (روزنامه وکل)و دفتر مشاغل ( دفتر درآمد و هزینه ) موضوع تبصره ۲ ماده ۹۵ ق .م .م را به مودیان مالیاتی کشور ابلاغ کرد .

در آئین نامه جدید تغییراتی رخ داده است که می توان از بارزترین آنها حذف بند ارسال و تحویل تراز کل سه ماهه بعد از پایان فصل  برای مودیانی که ماهانه رویدادهای مالی خود را در دفاتر ثبت می کردند را نام برد و عدم ارسال  وتحویل خلاصه تراز کل سه ماهه باعث رد دفاتر قانونی نخواهد شد .

علاوه بر آن در خصوص مودیانی که دارای شعبه فعالیت هستند نیز تسهیلاتی قایل شده اند و به شدت آیین نامه قبلی نمی باشد.

خاطر نشان می سازد اداره ثبت شرکتها در چند ماه اخیر نحوه پلمپ دفاتر را تغییر داده و از ابزارهای پیشرفته پلمپ هوشمند( تصویرپلمپ جدیددر بالای متن ) استفاده می کند ،که امکان هرگونه سوءاستفاده و جعل دفاتر راغیر ممکن ساخته است و تاکید می شود در نحوه ثبت دفاترقانونی بایدنهایت سعی اعمال گردد تا از اشتباهات فاحش در تحریردفاتر جلوگیری شود.

به نظرمی رسد سازمان امور مالیاتی کشور تا حدودی امر تحریر دفاتر را تسهیل نموده اندو این امر باراضافی ثبت دفاتر به صورت سند روزانه را از روی دوش حسابداران برداشته است .

در انتها امکان دانلود آئین نامه جدید را برای شما ایجاد کرده ایم و توصیه می کنیم حتما دوستان حسابدار ولو برای یکبار آن را به دقت مطالعه نمایند .

ایین نامه تحریر دفاتر جدید (۲)

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha