آیا قرارداد سفید امضاء جرم است؟

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: امضاء سفید و قرارداد سفید امضاء جرم است اما وقتی کارگران با این شرایط مواجه می شوند و شکایت می کنند معمولا نمی توانند ثابت کنند که کارفرمای آنها قرارداد سفید امضا با آنها منعقد کرده است.

به گزارش از تسنیم، غلامرضا عباسی رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه قراردادهای کار معضلی در کشور است گفت: ۹۰ درصد کارگران ما دچار قراردادهای موقت شده اند و امنیت شغلی و اشتغال پایدار را از دست می دهند و از این نظر نگرانی بسیار بزرگی برای کارگران است.
وی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات ، فصل الخطاب هستند و در سال ۶۹ قانون کار تصویب و اجرایی شد افزود: در ماده ۷ این قانون موضوع قراردادها مشخص شد و باید دولت آیین نامه اجرایی آن را در مدت ۶ ماه تهیه می کرد و موضوع معین و مستمر و موقت بودن کار را مشخص و در کشور اجرا می کرد.
عباسی گفت: آن چه که باید از طریق تشکل های کارگری پیگیری می شد در مدت چند سال گذشته مرتب به دولتها گوشزد شده است.
وی افزود: امسال همایش بین المللی در مهرماه در اصفهان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و این موارد در آن مطرح شد و منتظریم عملاً اجرایی شود.
عباسی گفت: کارفرمایان با کارگران همراهی و در تولید تلاش کردند اما کارفرما، جامعه کارگری و دولت ها هر کدام به نفع خود کار می کنند.
وی افزود: بیشتر کارفرمایان، قانون را رعایت می کنند اما برخی از آنها رعایت نمی کنند.
رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: کار مستمر یا غیرمستمر باید شفاف و مشخص شود و کارگر باید از امنیت شغلی خاصی برخوردار شود و نگران اخراج نباشد.
عباسی گفت: قانون کار مشکلی ندارد بلکه مشکل در اجرا نکردن این قانون است.
وی افزود: ما شرایط اقتصادی را درک می کنیم و کارفرمایان، جهادی کار می کنند اما این موضوع مشکل جامعه کارگری را حل نمی کند.
رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: امضاء سفید و قرارداد سفید امضاء جرم است اما وقتی کارگران با این شرایط مواجه می شوند و شکایت می کنند معمولا نمی توانند ثابت کنند که کارفرمای آنها قرارداد سفید امضا با آنها منعقد کرده است و در نتیجه حقوق و مزایا و حتی کار خود را از دست می دهند

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha