حساب‌های بانکی مشکوک و فرار مالیاتی

حساب‌های بانکی مشکوک و فرار مالیاتی

– از عمده مشکلاتی که اقتصاد ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، فرار مالیاتی است.

– ۳۰ دی امسال محمد رضا‌پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌ها سالانه نزدیک به میزان ۳۰ تا ۴۰‌درصد از مالیاتی که در کشور وصول می‌شود فرار مالیاتی وجود دارد که برآورد می‌شود حدود۳۰ تا ۴۰‌هزار‌میلیارد تومان میزان فرار مالیاتی در اقتصاد کشور وجود دارد.

– در چنین شرایطی انگشت اتهام به سمت حساب‌های بانکی مشکوک می‌رود و برای اینکه این مشکل عدیده که در ساختار اقتصادی ایران وجود دارد، حل شود، باید این حساب‌های بانکی مشکوک را شناسایی و از آنها طلب مالیات کرد.

– رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت : از محل شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مودی مشکوک با تراکنش‌های سنگین، ۶۳۰۰‌میلیارد تومان مالیات مطالبه شد.

– سیدکامل تقوی نژاد که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۰‌درصد مودیان کشور حدود یک‌درصد مالیات کشور را تامین می‌کنند، گفت: طی سال‌های اخیر، تلاش کرده‌ایم تا از فشار مالیاتی بر اصناف و مشاغلی که در تور مالیاتی هستند و حساب و کتاب شفاف دارند، بکاهیم و به جای آن سیاست مبارزه با فرار مالیاتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

– او در ادامه با تاکید بر مبارزه جدی با همه کسانی که از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند از جمله دانه درشت‌ها، گفت: همه کسانی که از امکانات کشور استفاده می‌کنند به نسبت درآمدی که کسب می‌کنند باید مالیات پرداخت کنند و هیچ‌کس از پرداخت مالیات مستثنی نیست.

دیدگاه

دیدگاهها بسته شد.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha