سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور

سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور که در اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد فعال گردیده، فرآیندی است که به موجب آن شما می توانید شکایات خود را ثبت نموده و دادستانی انتظامی مالیاتی و سایر دفاتر ذیربط مسئولیت رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند.
مودی محترم این سامانه صرفا جهت ثبت شکایت ( نقض قوانین و مقررات، عدم انجام وظیفه، درخواست وجه غیر قانونی و گزارش سوء جریان یا فرار مالیاتی) می‌باشد در سایر موارد می توانید با مرکز ارتباط مردمی سازمان با شماره سراسری ۱۵۲۶ تماس حاصل فرمائید.بدیهی است پاسخ لازم پس از رسیدگی از طریق این سامانه به اطلاع شما خواهد رسید .
پیش از تنظیم و ارسال شکایت خود به نکات زیر توجه فرمایید :
۱٫ در صورتی که قبلا شکایت خود را به روش دیگری ارسال نموده اید و پرونده شما در حال رسیدگی است، از ارسال مجدد شکایت خودداری نمایید .
۲٫ به شکایت هایی که دارای اطلاعات ناقص و یا نادرست بوده و یا مشخصات شاکی ناقص و یا هویت وی احراز نشود، رسیدگی نخواهد شد .
۳٫ تکمیل اطلاعات برای فیلدهای ستاره دار اجباری است.
۴٫ متن شکایت خود را حداکثر در ۱۵۰۰ کلمه معادل تقریبی ۳ صفحه A4 تنظیم نمایید .
۵٫ شکایت باید همراه با دلایل اثباتی باشد و به شکایاتی که متضمن اعتراض به میزان مالیات مورد مطالبه باشد با توجه به صلاحیت هیات های حل اختلاف مالیاتی در این زمینه ترتیب اثر داده نمی شود .
۶٫ رسیدگی به دعاوی بین اشخاص حقیقی و حقوقی که برای احقاق حقوق آنان مراجع دادگستری تعیین شده است، در صلاحیت این سازمان نیست .
۷٫ مسئولیت قانونی مطالب اظهار شده بر عهده شاکی خواهد بود .

دیدگاه

دیدگاهها بسته شد.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha