فرار مالیاتی با حساب های اجاره ای / سازمان امور مالیاتی به حساب‌های مردم دسترسی داشته باشد

فرار مالیاتی با حساب های اجاره ای / سازمان امور مالیاتی به حساب‌های مردم دسترسی داشته باشد

? حساب‌های اجاره‌ای یکی از مسیر‌های جدید پولشویی است . به عبارتی یکی از راهکارهای تازه فراریان از مالیات و افراد برای کسب پول‌های سیاه و کثیف است. به عبارتی مسیر حرکت این نوع پول‌هاست. بعد از اینکه عده‌ای با استفاده از کارت‌های بازرگانی به درآمدزایی غیرقانونی پرداختند و به نام عده‌ای کسب ثروت کردند که پس از آن هم شناسایی نشدند و این کار بدهی‌های مالیاتی را افزایش داد، عده‌ای به روش تازه دیگری روی آوردند که حساب‌های اجاره‌ای نام دارد. حساب‌های اجاره‌ای ادامه همان کارت‌های بازرگانی تقلبی است.

? فراریان مالیاتی از این روش آنها شانس بیشتری برای مخفی نگه داشتن حساب‌های خود از سازمان مالیاتی داشتند و از آن جایی که از اسامی دیگری استفاده می‌کردند، کشف هویت و نام واقعی آنها اندکی زمان‌بر بود . به همین دلیل این شیوه رواج پیدا کرد.

? تنها راهکار جلوگیری از این کار دادن مجوز به وزارت دارایی برای دسترسی به حساب‌های بانکی و پیگیری‌های بعدی آن است متاسفانه به دلیل مخالفت‌های بانک مرکزی و عدم موافقت مجلس رد شد. سازمان امور مالیاتی باید خودمختاری لازم را داشته باشد و از طرفی نباید در انتظار بانک مرکزی، قوه قضائیه برای چک کردن حساب‌های شخصی مردم بماند.

? اقتصاد آنلاین/آلبرت بغزیان، استاد دانشگاه

دیدگاه

دیدگاهها بسته شد.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha