راهکار صنایع کوچک

karayan-services

راهکار صنایع کوچک

کسب و کارهای کوچک عموماً به واحدهای اقتصادی اطلاق می شوند که دارای شرایط زیر باشند:

  1. تعداد پرسنل آنها کم باشد.
  2. تولید یا توزیع ،محصولات و خدمات با تنوع کم و تیراژ کم.
  3. پیچیدگی تولید یا توزیع کم.
  4. و …

با توجه به الزامات قانونی عنوان شده در مجموعه قوانین مالیاتی کشور این گونه و احدها ملزم به تهیه و ثبت دفاتر و ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند.

از این رو شرکت کارایان نیک فکر امکانات زیر را برای پاسخگوئی به نیاز این دسته از مشتریان خود را فراهم آورده است:
1) انجام امور مشاوره در خصوص چگونگی انجام امور حسابداری (از مرحله اجراء تا تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی و دفاع مالیاتی)
2) انجام امور حسابداری به دو صورت حضوری و نیمه حضوری

  • حضوری: این شرکت با در اختیار داشتن پرسنل خبره در حوزه حسابداری ، امکان ارائه خدمات مالی به کارفرمایان خود را از طریق مامور کردن پرسنل خود در محیط کارفرمایان را داراست.
  • نیمه حضوری: در این روش با توجه به حجم عملیات کارفرمایان امکان ارائه خدمات مالی از طریق نرم افزار های تحت وب میسر است.

خلاصه نوع عملکرد به شرح زیر است:

  1. کارفرما اقدام به خرید نرم افزار تحت وب ( نرم افزار های موجود در بازار و یا نرم افزارپیشنهاد شده توسط این شرکت ) و یا اجاره نرم افزار تحت وب می نماید
  2. پرسنل حسابداری این شرکت براساس مستندات( تصاویر اسناد و مدارک ) ارسالی توسط کارفرما ، اقدام به صدوراسناد حسابداری مربوطه می نمایند ، پس از صدور سند توسط تیم حسابداران شرکت ، مدیر اجرای هر کارفرما ، کنترل های لازم در خصوص صحت و سقم سندهای صادر شده را مبذول و پس از تائید ، کارفرما امکان مشاهده و تهیه گزارش از گردش عملیات ، حساب ترازنامه و سود و زیان و سایر گزارشات های تعریف شده را خواهد داشت.
  3. با توجه به صدور سند حسابداری در کو تاهترین زمان پس از ارسال اسناد و مستندات، نیاز به مراجعه حضوری پرسنل این شرکت به محیط کارفرمایان به حداقل خود میرسد و نظارت واعمال کنترل های مورد نیاز در کوتاه ترین زمان میسر می گردد.

3) ارائه مشاوره در خصوص انتخاب نرم افزار مناسب با حجم عملیات هر واحد اقتصادی.
با توجه به ساختار ساده این گونه از واحدهای تجاری عموماً امکان محاسبه بهای تمام شده محصولات و یا خدمات و اعمال کنترل های لازم در حضوص اطلاعات انبار و دارائی ثابت به راحتی در سیستم مالی میسر است.
در صورتی که پیچیدگی ها و تعداد اسناد دریافتی وپرداختی بیش از حدی باشد که امکان کنترل آن ها از طریق سیستم حسابداری مالی میسر نگردد. براساس گزارش توجیهی به کارفرما اطلاع رسانی و با صرف و صلاح ایشان اقدام به خرید سیستم خزانه می گردد.

مسلماً اگر هر یک از کارکرد های: خزانه داری، اموال، حقوق و دستمزد و سایر سیستم های مورد نیاز کارفرما از طریق سیستم حسابداری مالی را نتوان پاسخگو بود، ایرادات محتمل آتی و امکانات ایجاد شده در طولانی مدت از طریق گزارش به اطلاع ایشان خواهد رسید و در صورت تائید کارفرما، نرم افزارهای مورد تائید کارفرما خریداری و اجراء می گردد.

عمده نرم افزار های مورد استفاده توسط اغلب سازمان های کوچک به شرح زیراست:

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha