ارایه شماره شبای همه حساب‌های مودیان به سازمان امور مالیاتی

در یازدهمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری مقرر شد تا ابتدای تیرماه از سامانه سیاح بهره‌برداری شده و شماره شبای همه حساب‌های بانکی مودیان به سازمان امور مالیاتی ارایه شود.

در یازدهمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری که با حضور رییس کارگروه و نمایندگان وزارت اقتصادی، وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، سازمان برنامه و بودجه، ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، بانک مرکزی، وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از توانمندی های شرکت خصوصی داخلی Apieco مطرح شد. این شرکت یک مارکت پلیس ایرانی است که به مدت سه سال مشغول تولید محصول بوده و سایت آن نیز از اردیبهشت ۹۸ بارگزاری شده است.

از این به بعد قرار است در جلسات کارگروه، هر بار یکی از مجموعه‌های بخش خصوصی به معرفی خود بپردازد تا دولت و سازمان ها بتوانند ازخدمات آنها استفاده کنند.

معرفی API Open و نقش آن در داده های باز و تعامل پذیری دولت الکترونیکی، بررسی نیازمندی های کسب وکارها به API داده‌های دولت درخواست استعلام صلاحیت بهداشتی فردی و محیطی سامانه هیات مقررات زدایی، ایجاد و دسترسی سرویس استعلام صاحبان امضای مجاز دستگاه‌های اجرایی توسط پایگاه اطلاعات پایه، بررسی جزییات شیوه ارزیابی بلوغ تعامل پذیری، ارتباط سامانه نظام فنی اجرایی (ساجات) و پایگاه ملی معاملات و قراردادها با سامانه تدارکات الکترونیکی، درخواست‌های بیمه مرکزی برای استعلام‌های نظام سلامت، درخواست استمهال سازمان تأمین اجتماعی، سرویس‌های موردنیاز سازمان امور مالیاتی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس، گزارش مربوط به داده‌های باز و الگو برداری دسترسی به داده‌های دولت و انتشار آن در قالب سامانه یکپارچه مورد بحث قرار گرفت و در نهایت مقرر شد دستگاه‌های اجرایی دسترسی به داده‌های باز خود را در سایت data.gov.ir درج کنند. البته منظور، داده‌هایی است که محرمانه نیستند. مانند فهرست بیمارستان‌ها که می‌توانند برای دسترسی عموم منتشر شود و نیاز به استعلام از دستگاه خاصی نباشد.

مورد بعدی که عصر سه شنبه در کارگروه تعامل پذیری مورد بررسی قرار گرفت، سرویس شماره شبا بانک مرکزی برای سازمان امور مالیاتی جهت دریافت شماره شبای کلیه حساب های مودیان بود.

نماینده بانک مرکزی گفت: این اطلاعات را تا آغاز بهره برداری سامانه سیاح و حداکثر تا ابتدای تیر ۹۹ در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهند. این مصوبه صرفا برای ارایه فهرست کلیه حساب های یک شخص به حساب های مالیاتی است.

دیدگاه

دیدگاهها بسته شد.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha