تخفیف بیمه ای برای استخدام بانوان دارای شرایط خاص

تخفیف بیمه ای برای استخدام بانوان دارای شرایط خاص

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تصویب لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص گفت: در صورتی که کارفرمایان اینگونه زنان را جذب کنند دولت تخفیفات بیمه ای برای آنها در نظر می گیرد و در مقابل هرگونه ممانعت در جذب این افراد و تهدید امنیت شغلی آنها با مجازاتهایی همراه است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز (دوشنبه) با ۱۱۵ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در مجلس کلیات لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص را تصویب کردند.

بر اساس ماده واحده این لایحه ساعت کار هفتگی زنان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قرار دادی شامل کلیه وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی و بخش‌های غیردولتی که دارای شرایط خاص باشند از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت کاهش می یابد ولی مزایا و حقوق ۴۴ ساعت کار را دریافت می‌کنند.

زنان شاغلی که دارای فرزند زیر ۷ سال تمام، همسر و فرزند معلول شدید، یا مبتلا به بیماری صعب العلاج و یا زنان سرپرست خانوار شاغل باشند مشمول این لایحه می‌شوند.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تصویب این لایحه در گفتگو با«تامین۲۴» گفت:بسیاری از کارفرمایان برداشت های غلطی از اینگونه قوانین دارند و نگرانی هایی هم در این میان وجود دارد که کارفرما در هنگام جذب فقط زنان مجرد را در اولویت قرار دهد اما این دسته از زنان دارای شرایط خاص شایسته یک سری حمایت هایی هستند که تصویب این لایحه ای گامی در جهت حمایت از آنها خانواده هایشان به شمار می رود.

سعیدی تخفیف بیمه ای کارفرمایان و اعمال مجازات در صورت اخراج یا به خطر انداختن امنیت شغلی این زنان را ضمانت اجرایی این لایحه عنوان کرد و گفت: در صورتی که کارفرمایان اینگونه زنان را جذب کنند دولت تخفیفات بیمه ای برای آنها در نظر می گیرد و در مقابل هرگونه ممانعت در جذب این افراد و تهدید امنیت شغلی آنها با مجازاتهای همراه است.

وی گفت: از تاریخ تصویب و ابلاغ آن همه زنان شاغل دارای شرایط خاص چه آنهایی که استخدام قدیمی هستند و چه جدید،این قانون باید برای آنها لحاظ شود.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha