مالیات شرکت های ایرانی در آلمان

مالیات شرکت های ایرانی در آلمان

⭕️ تمامی شرکت‌های ایرانی در آلمان موظف بر پرداخت مالیات به کشور آلمان می‌باشند ولی طبق موافقت‌نامه‌ای که بین کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان منعقد گردید این است که برای جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف، درآمد شرکت یا شعب آن نمی‌تواند مشمول مالیات هر دو کشور باشد و شعبه‌ای که در کشور آلمان قرار دارد فقط به کشور آلمان مالیات پرداخت می‌کند و از پرداخت مالیات به کشور ایران معاف است و بلعکس!

⭕️ سود شرکت‌های سرمایه‌ای (یعنی اشخاص حقوقی) مشمول مالیات بر کشورها بوده و اگر درآمد شرکت‌های غیر سرمایه‌ای یا اشخاص حقیقی باشند مشمول قانون مالیات بر درآمد کشور آلمان خواهند بود.
۱. مالیات بر اشخاص حقوقی
طبق قانون جمهوری فدرال آلمان شرکت‌های سهامی و شرکت‌های سهامی با مسئولیت محدود جزو اشخاصی حقوقی دسته‌بندی شده و باید مالیات خود را طبق قانون شرکت‌ها پرداخت نمایند و نرخ کنونی مالیات شرکت‌ها معمولا ٪۲۵ از سود حاصله می‌باشد.
۲. مالیات بر اشخاص حقیقی
چنانچه شما شخصی حقوقی نباشید و درآمد شعبه شما مشمول مالیات بر درآمد است بنابراین این درآمد در اصل درآمد شخص حقیقی است و متعلق به شعبه محسوب نمی‌شود که در این صورت نرخ مالیات بر درآمد شما از ٪۱۵ تا ٪۴۲ (طبق قانون سال ۲۰۰۵) از سود شما محاسبه می‌شود.
۳. سایر مالیات‌ها
علاوه بر مالیات‌های یادشده مالیات‌های دیگری ازجمله مالیات حق کسب و مالیات همبستگی نیز از شما دریافت می‌شود که تقریبا مالیات حق کسب ٪۱۲ بوده و مالیات همبستگی که پس از اتحاد دو آلمان شرقی و غربی وضع شد بسیار کمتر از مالیات‌های دیگر است. البته نرخ مالیات مصرف برای شعب ٪۱۶ درصد می‌باشد که برای خوراکی‌ها (به استثنای نوشیدنی‌ها) ٪۷ محاسبه می‌شود (پرداخت‌کننده در این خصوص یک فروشنده است! و مبلغ مالیات را بر کالا اضافه می‌کند).

⭕️ اگر شما به عنوان مدیر شعبه از اتباع ایرانی ساکن در آلمان باشید و بخواهید ثبت شرکت در آلمان را انجام دهید، باید برای شعبه خود پروانه کار را نیز داشته باشید ولی اگر ساکن ایران هستید و فقط برای مذاکرات و معامله به آلمان سفر می‌کنید فقط داشتن اجازه ورود (ویزا یا همان روادید) کافی است./مجله صادرات

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha