صد و پنجاه درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم

صد و پنجاه درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم

-سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشورمان در حاشیه نشست مالیاتی سازمان ملل گفت: ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم.

-وی در ادامه افزود: تاکید جدی در نشست سازمان ملل بر این موضوع بود که باید بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی به مالیات اختصاص یابد.

-معاون وزیر اقتصاد گفت: در نشست های سازمان ملل مطرح شد که در اسکاندیناوی این عدد به ۴۰ و در آمریکا به ۲۵ درصد می رسد که البته طبق اعلام مسوولان نشست، آمریکایی ها مالیات واقعی را پرداخت نمی کنند و باید افزایش یابد.

-رئیس سازمان امور مالیاتی نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در ایران را ۸ درصد اعلام کرد و گفت، البته قرار است در پایان برنامه به نسبت معقول متوسط جامعه جهانی یعنی یازده درصد برسد.

-تقوی نژاد گفت: با پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ درآمدهای مالیاتی ۱۵۰ درصد درآمدهای نفتی شد و از آن پیشی گرفت.

-رییس سازمان امور مالیاتی گفت: نفت متعلق به همه نسل هاست و نسل های آینده هم باید بتوانند از آن استفاده کنند.

-معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: افزایش مالیات از طریق فشار به مودیان موجود به دست نیامد و در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان از طریق مبارزه قاطع و جدی با فرار مالیاتی و شناسایی سیصد هزار مودی جدید که سابقه ای در پرداخت نداشتند، حاصل شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی مناطق کمتر توسعه یافته را دارای مشوق های مالیاتی خواند و افزایش تولید و اشتغال و صادرات را محور برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha