توضیح وزیر کار درباره عیدی امسال کارگران

توضیح وزیر کار درباره عیدی امسال کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رقم عیدی کارگران و کارمندان در سال جاری گفت: عیدی کارگران و کارمندان قانون خاص خود را داشته و از این قانون تبعیت می کند.

علی ربیعی با اشاره به فرمول افزایش دو برابری حقوق برای عیدی، یاد آور شد: البته طبق این فرمول رقم نهایی نباید از سقف مشخصی تجاوز کند.

سال گذشته عیدی کارگران بین یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۲۴ هزار تومان تعیین شده و از کارفرمایان درخواست شده بود تا عیدی کارگران را در بهمن ماه پرداخت کرده و آن را به سال بعد موکول نکنند.

درباره نحوه محاسبه عیدی و آنچه وزیر کار به آن اشاره کرده نیز به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار مصوب مجلس شورای اسلامی، کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند؛ ضمناً به موجب تبصره یک ماده واحده مذکور، مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

captcha