نرم افزار Flash CS6
بسته آموزش مجازی نرم افزار Flash cs6
با اين كه فلش معمولاً در طراحي و ساخت صفحات وب و Banner هاي تبليغاتي كاربرد دارد، اما امروزه از اين برنامه در ساخت تصاوير متحرك ساده و نرم افزار هاي چندرسانه اي ساده نيز در سطح وسيعي استفاده مي شود. بطور كلي مي توان گفت Flash يك نوع آچار فرانسه در كامپيوتر به حساب مي آيد.
(1) مفاهيم اوليه در Flash CS6
- شروع کار با Flash CS6
- آشنايي با محيط Flash CS6
- آشنايي با جعبه ابزار و ابزارهاي پانل Tool Box
- آشنايي با پانل هاي Flash CS6
- تغيير خصوصيات نمايش در فلش
- آشنايي با پانل Preferences
(2) رسم تصاوير
- رسم تصاوير در Flash CS6
- آشنايي با خصوصيات ابزار Line
- کار با ابزار Pencil
- کار با ابزار Pen
- کار با ابزار Oval
- آشنايي با ابزار Brush
- کار با ابزار Eraser
- آشنايي با پانل هاي Color Mixer و Color Swatches
- کار با ابزار Paint Bucket
- آشنايي با ابزار Eyedropper
- کار با ابزار Ink Bottle
(3) رسم اشکال پيچيده
- آشنايي با ابزار Arrow
- روش انتخاب اشکال
- حذف اشکال در فلش
- برگرداندن عمليات انجام شده (Undo)
- بريدن اشکال (Cut) در فلش
- روش انتقال اشکال در فلش
- گروه بندي اشکال در فلش
- جابجا کردن و قفل گروهها
- آشنايي با خطوط راهنما (Ruler)
- آشنايي با خطوط شبکه (Grid)
- آشنايي با پنجره Document Properties
(4) کار با لايه ها
- شروع کار با لايه ها
- ايجاد يک لايه جديد
- نمايش و قفل کردن لايه ها
- نامريي کردن لايه ها
- انواع لايه ها
- آشنايي با لايه هاي راهنما (Motion Guide)
- آشنايي با لايه هاي ماسک (Mask)
- برداشتن قفل از لايه ها
(5) روش استفاده از متون
- روش استفاده از متون در فلش
- آشنايي با خصوصيات ابزار متن
- تغيير اندازه جعبه متن در فلش
- تغيير رنگ متن در فلش
- چرخاندن متن در فلش
- تبديل متن افقي به عمودي
- استفاده از فونتهاي سيستم
- نگهداري فونت در کتابخانه Flash CS6
- جدا کردن حروف يک کلمه
(6) کار با نمادها و کتابخانه ها
- استفاده از نمادها
- روش ايجاد نمادها در فلش
- تبديل يک شکل به يک نماد گرافيکي
- افزودن نماد به صحنه
- ويرايش نماد در فلش
- آشنايي با گزينه Tint
- تغيير رنگ نماد با Tint Amount
- تشخيص تعداد دفعات استفاده از نمادها
- مديريت کتابخانه نمادها
(7) کليدها و رخدادها
- استفاده از کليدها و رويدادها
- استفاده از کليدهاي موجود در کتابخانه Flash
- مشاهده خصوصيات يک کليد آماده
- ايجاد کليد بدون استفاده از کليدهاي آماده
- تعيين عملکرد براي يک کليد
- آشنايي با پانل Behaviors
- تغيير رويداد يک کليد
- استفاده از برچسب (Lable) براي دستيابي به فريم ها
(8) ايجاد تصاوير متحرک (Animation)
- مباني متحرک سازي
- انواع فريمها در فلش
- ايجاد و تبديل يک فريم به فريم اصلي خالي
- تجزيه يک لايه با اشکال مختلف به لايه هاي مجزا
- ايجاد متحرک سازي در فلش
- تغيير Frame Rate
- آشنايي با Motion Tween
- روش استفاده از راهنماي حرکت Motion Guide
- ايجاد يک نماد متحرک
- استفاده از کليپ هاي فيلم (Movie Clip)
- کار با ابزار Deco در فلش
- کار با ابزار Bone در فلش
(9) کار با اصوات
- کار با اصوات در Flash CS6
- وارد کردن اصوات خارجي به داخل Flash CS6
- اضافه کردن صوت به يکي از حالات کليد
- اضافه کردن صوت به نمايش
- حلقه تکرار براي اصوات در فلش
- استفاده از فيلم در پروژه هاي Flash
(10) طراحي صفحات وب
- چگونگي ايجاد فايل هاي اجرايي Flash CS6
- Export نمودن، ايجاد و اجراي ي فايل swf
- آشنايي با Flash Player
- Publish نمودن پروژه ها در Flash CS6
- مشاهده پيش نمايش از فايل swf
- ارتباط با فايل هاي HTML در swf
- دسترسي به يک صفحه وب با استفاده از دستور Go to web page