آموزش Action Script
بسته آموزش مجازی نرم افزار Action Script
در اين نرم افزار آموزش اکشن اسکریپت (ActionScript) فرض بر اين است که شما کار با Flash را ميدانيد و ميخواهيد کد نويسي در فلش را با استفاده از ActionScript ياد بگيريد.اکشن اسکريپت (ActionScript) زبان برنامهنويسي فلش ميباشد که تعامل با کاربر، پردازش و نگهداري اطلاعات و غيره را در زمان اجرا به عهده دارد. اکشناسکريپت بر پايه ECMAScript است که معمولاً به صورت بايت کد توسط کامپايلر درون فايل ذخيره گرديده و در زمان اجرا ياrun-time توسط ActionScript Virtual Machine ترجمه و سپس اجرا ميشود.
در نرم افزار آموزشی ActionScript مباحث زیر آموزش داده می شود:
(1) آشنايي با اکشن اسکريپت
- مقدمه
- وارد کردن دستورات اکشن اسکريپت
- درج توضيحات در کد اکشن اسکريپت
- منظم کردن دستورات با Auto Format
- استفاده از کدهاي آماده اکشن اسکريپت
(2) کار با Display List
- تعريف Display List و Display Object
- آشنايي با ارث بري و نمونه سازي
- استفاده از کاراکتر نقطه براي تغيير خصوصيات
- تغيير مکان يک نمونه در ActionScript
- دوران يک شيئ در اکشن اسکریپت
- تراز کردن اشياء
- تعريف يک تابع در اکشن اسکریپت
- قرارگيري شئ در گوشه هاي صفحه
- ساخت يک تابع براي قراردهي شئ در گوشه هاي صفحه
- دسترسي به متدهاي يک نمونه از شيئ
- متد stop
- متد gotoAndStop
- متد gotoAndPlay
- شناسايي رويداد کليک
- دسترسي به مادر و فرزند اشياء
(3) کار با Display List
- قراردادن يک شئ از Library
- ايجاد يک Container در ActionScript
- افزودن اشياء به Container
- حذف يک شئ با استفاده از removeChild
- دسترسي به تمامي اعضاي Container
- خصوصيت numChildren
- استفاده از متد getChildByName
(4) کار با TimeLine
- مفهوم TimeLine در ActionScript
- حرکت در TimeLine با استفاده از دکمه ها
- ساخت دکمه Play و Pause
- ساخت دکمه فريم بعدي و قبلي
- ساخت نوار لغران در ActionScript
- کار با currentFrame و totalFrames
(5) کار با TimeLine
- کنترل حرکت در TimeLine
- نامگذاري فريم و حرکت به آن
- ساخت لينک به صفحه وب
- ساخت بزرگنمايي در ActionScript
- يک رويداد براي چند دکمه
(6) ساخت کلاس
- روش ساخت يک کلاس
- تنظيم کلاس يک فايل در اکشن اسکریپت
- اتصال کلاس به يک symbol
- اتصال يک symbol به يک کلاس
(7) ساخت يک بازي Drag و Drop
- مقدمه
- ساخت کلاس هاي DragDrop
- اتصال کلاس به symbolها
- ايجاد امکان Drag و Drop
- ذخيره و ريست کردن موقعيت يک شئ
- تنظيم حرکت گزينه از روي بقيه
(8) ساخت يک بازي Drag و Drop
- تعييين محل قرارگيري شي
- ساخت صفحه شما برنده شديد
- ساخت دکمه اجراي دوباره بازي
(9) کار با تصاوير، ساخت يک برنامه نمايش اسلايد
- نمايش تصاوير موجود در کتابخانه
- نمايش تصاوير خارجي (فايل ها) در ActionScript
- شناسايي لود شدن کامل تصوير
(10) کار با تصاوير، ساخت يک برنامه نمايش اسلايد
- شناسايي رويداد کليک بر روي تصوير
- تغييير تصوير ماوس به دست در ActionScript
- خواندن چندين تصوير با استفاده از حلقه
(11) کار با تصاوير، ساخت يک برنامه نمايش اسلايد
- ساخت برنامه نمايش اسلايد در ActionScript
- مشاهده آدرس فايل تصوير کليک شده
- مشاهده نام فايل تصوير کليک شده
- نمايش تصوير کوچک در ActionScript
- تغيير تصوير ماوس به دست در اکشن اسکریپت
- استفاده از خصوصيت مديريت رنگ
(12) کار با فايل هاي swf خارجي
- خواندن يک فايل swf خارجي
- قراردادن نوار کنترل بر روي فيلم
- اجراي کدهاي داخل swf خارجي
(13) کار با فايل هاي swf خارجي
- نمايش روند لود شدن فايل swf
- مشاهده روند نمايش فيلم در ActionScript
(14) کار با متن در اکشن اسکریپت
- خواندن متن از فايل متني بدون فرمت
- استفاده از چنيدن فايل متن در ActionScript
(15) کار با متن
- استفاده از کدهاي HTML در متن
- استفاده از کدهاي CSS در متن
- ساخت Scroll Bar براي متن
- رفع مشکل اول
- رفع مشکل دوم
- حرکت متن با Scrollbar
- استفاده از TLF بجاي TextBox
(16) ساخت يک پخش کننده صدا
- پخش صداي موجود در Library
- پخش يک فايل صوتي در ActionScript
- ساخت دکمه هاي Pause و Play
- پخش آهنگ Pause شده از ادامه
(17) ساخت يک پخش کننده صدا
- ساخت دکمه Mute در اکشن اسکریپت
- نمايش روند load شدن صدا
- نمايش روند پخش صدا در اکشن اسکریپت
- تغيير Volume صدا
(18) کار با ويدئو
- مقدمه
- ساخت دکمه هاي Play و Pause
- استفاده از CuePoint جهت ساخت زيرنويس براي فيلم
- نمايش روند پخش فيلم در ActionScript
- تغيير حجم صداي فيلم در اکشن اسکریپت