نرم افزار ۳D Studio Max پیشرفته
بسته آموزش مجازی نرم افزار 3D Studio Max پیشرفته
هر كس كه در مورد ساخت تصاوير متحرك سه بعدي اطلاعات اندكي داشته باشد، ميداند كه تری دی مکس يكي از مطرح ترين نرم افزارهاي كامپيوتري در اين زمينه به شمار مي آيد. در واقع، اغلب انيميشن هاي سه بعدي كوتاه (مانند فيلم هاي تبليغاتي) توسط اين نرم افزار تهيه مي شوند. نرم افزار آموزشي اين نرم افزار در دو دوره تهيه شده است كه هريك مباحث خاص خود را شامل مي گردند.
- مقدمه اي بر آموزش پيشرفته 3ds max 2012
- آشنايي با امکانات برگه Modify
- معرفي دستورات تغيير شکل سطح اجسام
- آشنايي با شيوه هاي ويرايش Spline ها
- کار با دستورات XForm
- مقدمه اي بر روش هاي پيشرفته ويرايش اجسام
- روش هاي کلي ويرايش اجسام
- آشنايي با نحوه انتخاب قسمتي از حجم يک جسم
- معرفي امکان “انتخاب نرم” يا Soft Selection
- ويرايش اجسام با استفاده از دستور Edit Mesh
- کار با Mesh هاي ويرايش پذير يا Editable Mesh
- شيوه هاي همسو سازي اشيا فرعي يک Mesh ويرايش پذير
- حذف و ايجاد اجزاي جديد در يک Mesh ويرايش پذير
- معرفي تکنيکهاي جديد در ويرايش Spline ها
- گرد کردن و پخ زدن گوشه هاي يک Spline
- انجام عمليات بولي بر روي Spline ها
- معرفي اجسام مرکب و قابليت هاي آن
- ايجاد اجسام مرکب با استفاده از عمليات بولي
- متحرک سازي با استفاده از اجسام مرکب
- پراکنده سازي اجسام در سطح جسم ديگر
- مدلسازي عوارض زمين
- ساختن اجسام از طريق حرکت دان يک شي در طول مسير ويرايش يک جسم Loft
- کار با اشيا فرعي يک جسم Loft
- Morph کردن اجسام
- مقدمه اي بر استفاده از نور و دوربين در 3ds max
- آشنايي با دوربين هاي هدف دار و آزاد
- معرفي شيوه تنظيم دوربين ها
- اصول استقرار دوربين ها
- آشنايي با ابزارهاي کنترل Viewport دوربين
- متحرک کردن دوربين ها
- نورها در نرم افزار 3ds max
- آشنايي با نورهاي جهت دار و نور افکن ها
- شبيه سازي نور خورشيد
- تنظيم مشخصات نورها
- کار با Viewport هاي ديد يک نور
- آشنايي با انواع سايه ها
- نحوه ايجاد تصاوير زمينه
- آشنايي با جلوه ويژه مه
- ايجاد مه چند لايه
- نحوه ايجاد مه حجمي
- نحوه ايجاد جلوه آتش
- اعمال تنظيمات بر روي تصوير رندر شده نهايي
- آشنايي با روش هاي رندر کردن صفحه
- مشاهده فايل ايجاد شده نهايي
- مقدمه اي بر استفاده بهينه از امکانات 3ds max
- معرفي و استفاده از منوهاي Quad
- کار با برگه هاي فرمان بسط پذير
- آشنايي با چند امکان جديد
- آشنايي با تکنيکهاي جديد نورپردازي در 3ds max
- نور پردازي در فضاي بسته
- آشنايي با قابليت Network Rendering
- ساخت شکل پايه
- ايجاد حرکت براي دوربين
- تعريف يک کليد جديد
- اضافه کردن نور و Material به صحنه
- Render نهايي صحنه
– كار با برگه Modify
– معرفي دستورات تغيير شكل اجسام
– شيوه هاي ويرايش Spline ها
– كار با دستورات Xform
– روشهاي پيشرفته ويرايش اجسام
– استفاده از عمليات جبر بولي براي تركيب چند جسم
– ايجاد و متحرك سازي اجسام مركب
– كار با اجسام Loft و Dummy
– آشنايي با دستور Morph
– ايجاد و استفاده از انواع دوربينها
– ساخت و تنظيم انواع نورپردازي
– افزودن جلوه هاي سايه , مه و آتش
– تنظيمات مربوط به رندر كردن (Rendering)
– ايجاد و استفاده از منوهاي Quad
– شيوه كار با تصاوير پس زمينه (Background)
– مدل سازي عوارض زمين
– به همراه يك پروژه عملي
– و چندین نکته دیگر در تری دی مکس …