آموزش ۳D Studio Max مقدماتی
بسته آموزش مجازی نرم افزار 3D Studio Max مقدماتی
برای مشاهده تمامی نسخه های آموزش 3D MAX کلیک کنید هر كس كه در مورد ساخت تصاوير متحرك سه بعدي اطلاعات اندكي داشته باشد، مي داند كه تری دی مکس يكي از مطرح ترين نرم افزارهاي كامپيوتري در اين زمينه به شمار مي آيد. در واقع، اغلب انيميشن هاي سه بعدي كوتاه (مانند فيلم هاي تبليغاتي) توسط اين نرم افزار تهيه مي شوند. نرم افزار آموزشي اين نرم افزار در دو دوره تهيه شده است كه هر يك مباحث خاص خود را شامل مي گردند.
- شروع کار با 3ds max
- آشنايي با Viewport ها
- کار با پانل هاي فرمان
- آشنايي با ابزارهاي کنترلي
- مديريت فايل ها
- عمليات Hold و Fetch
- تهيه پشتيبان از اطلاعات
- ادغام و تعويض اجسام (Merge & Replace)
- Import و Export فايلها در 3ds max
- نحوه انتخاب يک Viewport
- آشنايي با ابزارهاي تغيير Viewport
- دوران نماي داخل Viewport
- پنهان نمودن اجسام (Hide)
- منجمد کردن اجسام (Freeze)
- استفاده از شبکه هاي شطرنجي راهنما
- تغيير واحدهاي اندازه گيري
- کنترل هاي Snap
- مفاهيم اوليه براي رسم اجسام Primitives
- نحوه رسم کره (Sphere)
- نحوه رسم مکعب (Box)
- رسم اجسام با استفاده از صفحه کليد
- نحوه رسم استوانه (Cylinder)
- روش ساخت Chamfer Box
- نحوه رسم اشکال دو بعدي
- نحوه رسم خط (Line)
- نحوه رسم کمان (Arc)
- نحوه رسم دايره (Circle)
- استفده از متن (Text)
- روش هاي انتخاب اجسام
- روش انتخاب چند جسم
- انتخاب بصورت گروهي
- نحوه انتخاب معکوس
- روش گروهبندي اجسام
- آشنايي با سيستم هاي مختصات 3ds max
- کار با دکمه هاي Axis Constraints
- روش تغيير محل نقطه قطب
- تغيير مرکز دوران
- روش تغيير مقياس
- تراز کردن اجسام (Align)
- ايجاد قرينه از اجسام (Mirror)
- کار با آرايه ها
- کار با لايه ها
- مفاهيم اوليه انيميشن
- تغيير محيط کار 3ds max به مد Animate
- آشنايي با پنجره Time Configuration
- تغيير مقياس زمان
- تغيير سرعت اجراي فريم ها
- اجراي معکوس انيميشن
- دستورات تبديل
- انتخاب مسير حرکت
- کار با ابزار Link
- کار با شي Dummy
- کاربرد مواد و نقوش
- آشنايي با پنجره Material Editor
- آشنايي با کتابخانه پيش فرض 3ds max
- نسبت دادن مواد به اجسام
- تعيين رنگ مواد
- تعيين شفافيت اجسام
- تعيين درخشندگي مواد
- کار با نقش ها (Map)
- انواع فرمت هاي گرافيکي براي ساخت نقوش
- روش ساخت انعکاس ها و سطوح آينه اي
- نمايش تصوير در وجوه حجم هندسي
- ايجاد جلوه کارتوني
- ساخت شيء پايه
- اضافه کردن کنترل هاي Dummy
- تعريف فريم هاي حرکتي
- اعمال Material به قسمت هاي مختلف شيء
- Render نهايي صحنه
– آشنايي با محيط كار تری دی مکس
– كار با ابزارهاي كنترل
– ادغام (Merge) و تعويض اجسام
– صادركردن (Export) فايل هاي Max
– روش استفاده از دريچه ها (Viewport)
– آشنايي با تكنيك هاي مختلف انتخاب اشياء
– منجمد كردن اجسام (Freeze)
– استفاده از شبكه هاي شطرنجي (Grid)
– نحوه ايجاد و رسم اجسام ساده و پيچيده
– ساخت اشكال دو بعدي (Shape)
– آشنايي با سيستمهاي مختصات
– استفاده از آرايه ها و قرينه ها
– روشهاي ايجاد تصاوير متحرك (Animation)
– نحوه انتخاب مسيرهاي حركتي
– كاربردهاي مواد (Material) و نقوش (Map)
– كار با كتابخانه هاي max
– چگونگي تركيب كردن مواد
– روش ساخت انعكاس ها و سطوح آينه اي
– به همراه يك پروژه عملي
– و چندین نکته دیگر در تری دی مکس …